zondag 17 augustus 2014

Raadselachtig!


Eerst een link van een SWH v/d NVSWH met DM uit 2007. http://saarlooswolfhonden.blogspot.nl/2007/09/chakka-chakka-is-een-saarloos-van-13.html


Vandaag een etentje gehad met familie in Terneuzen.
Ik kijk nu vanavond op mijn blog naar de kijkcijfers, en ziet tot mijn verbazing dat wanneer mijn artikeltje langer als een week staat dat dan daarna er gemiddeld 30 keer per dag naar wordt gekeken, en nu plots op 71 staat. Ja!!! dat is vreemd??? Er moet ergens op internet iets staan waar men van verwacht dat ik reageert.
Ik kijken op mijn facebook, nee niks bijzonders. Nou dan maar is kijken bij mijn vrienden Diny/Ruud/Magda/enz. (ik geef geen achternamen om dat deze goede mensen met liefde voor mens en dier graag onbekend willen blijven). Het is de anonieme blog Barend pseudoniem alias  Diny/Ruud/Magda/enz. En ja hoor een nieuw artikel van plm 3- A viertjes. Het ging onder ander over het clubblad van de NVSWH. Ze vonden alles raadselachtig, wat ik zelf ook raadselachtig vond van wat zij  raadselachtig vonden. Altijd in woord en schrift hebben Magda en Ruud  laten weten dat zij nog nooit zo’n goede fokker en leermeester hebben meegemaakt als oud-voorzitter dhr. Frits P. Om in hun lijn van schrijven te blijven. Albert Mol zou in “Wat zien ik”, die verfilming uit 1971 van zijn gelijknamige boek jaloers geworden zijn op de bos veren die hiermee in het achterwerk van ex voorzitter dhr. P. geduwd werd.

Maar ja waarom werden er jarenlang letterlijk geen SWH’s meer in Nederland geboren, en waarom moest er een nieuwe frisse wind door de zwaar gesloten en verstikkende RV? Dan zou misschien het antwoord in hun nieuwe clubblad staan die je zo via hun internet website kan lezen. En ja hoor daar stonden de antwoorden, maar niets raadselachtigs.
Gewoon glashelder en heel begrijpelijk. Wat ik nu echt raadselachtig vond waar van ik dacht hier moet groepje Barend helemaal van over de rooien gaan maar wat niet gebeurde. De huidige voorzitter gaf aan door de fouten in het verleden zouden er lijnen verloren gegaan zijn, en dat er gewoon te weinig nesten in Nederland zijn geboren, wel in Belgiƫ en Duitsland. Maar ja het is een Nederlandse-SWHV. Plus als straks stambomen uitkomen met wat voor de FCI of RvB fouten zijn, en aan gegeven wordt op de stambomen dat de puppykopers het later kunnen verhalen op de fokkers als er gebreken naar boven komen via welzijn wetten voor dieren, en dat kan de fokkers heel duur komen te staan. Zelfs al zou de pup of volwassen hond door verkocht worden, ze kunnen het juridisch verhalen op de fokker.
Dat heeft de voorzitter allemaal heel goed doorzien (even de bosveren achterwegen laten aub.). Hij wil nu met de leden praten en overleggen om evt een outcros dus compleet een nieuw ras inmengen of mengen met wolfhonden met stambomen buiten hun RV de NVSWH. Dus de kans is zeer groot dat over niet te lange tijd de zuivere SWH v/d NVSWH verloren gaat.
Dit is geen afkraken of leedvermaak, dit is gewoon een logische oplossing. Voor hun is dit de beste stap om een type te behouden die uiterlijk bijna niet afwijkt maar met meer diversiteit.
Ik kan dit begrijpen, maar vind het raadselachtig dat alias Barend niets schrijft over dat ze gaan praten op hun ALV  met de leden voor evt vermenging met een ander ras of honden buiten hun NVSWH wat voor groepje Barend een verfoeilijke populatie is. Want ze zijn zo trots op hun raszuivere populatie. Alhoewel de oud-voorzitter dhr. Frits P. persoonlijk tegen mij en waarschijnlijk velen verteld heeft dat Leen Saarloos een zwarte wolfreu heeft gebruikt. Ik vroeg dan hoe hij dat nou kan weten, de dhr. Frits P. zei dan met volle overtuiging, dat zie ik gewoon aan de afstamming.
Beste groepje Barend vinden Jullie het belangrijker om je druk te maken over taalfouten en om je druk te maken over bepaalde personen van de AVLS wat die schrijven, en het dek gebeuren van een voorlopig PRA niet vrij gegeven teef om dat de stambomen zijn ingetrokken  tot dat het ECVO panel de definitieve uitslag geeft. Nou!!! Dat is voor mij dan een raadsel. Of jullie moeten het nu eens zijn over de denkwijze van toekomstig fokken van de voorzitter Jan Verbeeck. Ik heb begrip voor de denk en handelswijze van de NVSWH, maar ik hoop dat waar ze mee vermengen het binnen de NVSWH houden. Ik zit niet te springen om versneld PRA lijders in onze populatie te krijgen. Misschien blijft het bij het oude en gaat dit alles als een raadsel de geschiedenis in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten