woensdag 31 december 2014

Hondenfoto stamboomboek.

Zomaar om dat ik het leuk vind heb ik van mijn verzameling foto's een fotostamboomboek gemaakt.
http://sawoduwhi.blogspot.nl/2012/04/even-een-proef.html















































Ik heb nog steeds niet vernomen dat de PRA lijder Noura naar het panel is geweest. Het zijn wel helden.  Ik laat het hier bij. Het ligt nu aan de toekomstige fokkers zelf of ze deze honden later gebruiken.

Het hek is nu van de dam, iedereen kan nu gewoon lijders gebruiken en het ras bewust kapot fokken.

Ik heb eerder vermeld ik laat mijn verder leven niet verpesten door mensen die heel bewust en gericht lijders van erfelijke zieken honden gebruiken met de fok.
Blijf aub wel spiegelen, al is het maar om u hond goed te begeleiden als ze evt lijder zijn.
Al begeleid je ze goed, de honden hebben er toch weet en leed van.

Wat bij Coby en mij heel erg pijn doet is om 15 jaar lang voor niets met onze vroegere 4 PRA lijders van de ene na da andere arts te zeulen,  en eigenaars in de loop van de jaren ook mee te laten doen. Allemaal voor niets.
Nogmaals ik zet dit van mij af, ze zijn gewetenloos, en deze pups worden later doodleuk ingezet als evt het gen nog niet is gevonden.

Christa het is niet te geloven dat ik dit nog met jou mee maakt.
Ik bedoel dus dat je andere fokkers met andere afwijkingen hier bij haalt, om deze dekking met een PRA lijder schoon te praten.
Met andere woorden, als iemand in het water springt dan spring jij er ook in. 
Jij schrijft dat je er niets mee te maken hebt, terwijl je ergens anders weer schrijft , ik deed via de zijlijn mee. 
Inderdaad de eigenaars van fok reu en teef krijgen de klappen.
Maar jij was met alles op de hoogte en je had het tegen kunnen houden, want de eigenaars van de gebruikte reu kijken tegen jou  op.
Nee!!! je zit het zelf hier nog te verdedigen.
Je ben fokker of niet, dus je fokt naar vermogen zo gezond mogelijk.
Jij vermeld CITAATKrijgt dus Voorlopig niet Vrij PRA omdat er iets te zien was, met opmerking over half jaar terugkomen, dan kunnen we zien of het verergert is of dat we gewoon vrij kunnen geven…….Voor alle duidelijkheid Christa ivm gegevens op de oogonderzoekuitslag van deze SWH teef Noura wat gewoon op de site van de RvB staat, daar staat dus Retina  korte-dunne bloedvaten hyperreflexie en doffe l. lucidum.
Nou!!! Een duidelijker PRA uitslag is er gewoon niet.
Dat is dus de zelfde uit slag als van mijn vroegere 4 blinden PRA lijders van de NVSWH die jij in al die jaren van nabij heb mee gemaakt.
Je begint er zelf over op dit openbare forum. Lees dan nog maar is opnieuw deze link met artikels van mij
http://sawoduwhi.blogspot.nl/2014/06/het-is-niet-te-geloven.html

.Je kan ook naar boven en beneden scrollen, info genoeg over PRA wat jij hetze noemt op onderander mijn facebook en andere forums.
En Christa de teef Noura is 6 maanden geleden gespiegeld, dus waar maak je eigen druk om, als het zo onschuldig is met wat jij beweerd, dan kan je nu met de teef naar het panel voor dat de pups de deur uit gaan.
Het is een onbezonnen daad geweest van jullie, alle pups zijn minimal drager.
Zelfs de kans van lijder als onze fok Wizo de dekreu een drager is.
En wees is eerlijk de voorzitter van de NVSWH heeft met de leden ipv de ECVO artsen overlegt om evt PRA voorlopig niet vrij gegeven honden in te zetten.
De bedoeling was deze teef Noura (was kort geleden nog lid van de NVSWH).
Dan nog wat!!!!
De zus van de moeder van Noura is een definitieve PRA lijder, en vader van Noura een bewezen PRA drager.
Jij hebt het altijd hoe fout iedereen bezig is en allemaal stompzinnige meelopers zijn en dat ze geen huiswerk doen.
Hierbij heb jij dus je huiswerk niet gedaan en niet gekeken naar de afstamming, en ik denk dat jij de eigenaar van Noura op haar woord gelooft hebt ipv zelf de E.C.V.O. uitslag in te zien.
Bij de NVSWH is 1 op de 5 een PRA niet vrij gegeven hond.
Buiten de NVSWH komt het incidenteel voor, met deze  PRA dragers puppen van Noura kan de populatie in de zelfde situatie komen als bij de NVSWH.
Maar hartelijk dank Christa dat de 15 jaar waar wij voor gestreden hebben voor niets is geweest.
En het ergste vind ik nog dat ik met jou vlak voor de dekking nog een facebook chat heb gehouden over de bewuste teef en dat ik duidelijk vermelde de teef niet te gebruiken bij de NVSWH, niet wetende dat jullie zelf het plan hadden om deze NVSWH teef te gebruiken.
Jullie hebben onze kennelnaam en die nakomelingen van ons besmeurd maar ook de hele populatie buiten de NVSWH in gevaar gebracht.
We konden het vertragen met de hoop dat het GEN gevonden wordt. Maar die hoop vervliegt door dit soort dekkingen

Reg.nr. : NHSB 2689534.

Geboren : 19/12/2007

Geslacht : Teef 

Kleur : Wolfsgrauw 

HD : HD-A

PRA : Voorlopig niet vrij (22/01/2014) 


 
http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/gezondheidsonderzoekenonline/?tx_solr%5Bfilter%5D%5B0%5D=nhsb:2972369

 
http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/gezondheidsonderzoekenonline/?tx_solr%5Bfilter%5D%5B0%5D=nhsb:2972370

 
http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/gezondheidsonderzoekenonline/?tx_solr%5Bfilter%5D%5B0%5D=nhsb:2972371

 
http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/gezondheidsonderzoekenonline/?tx_solr%5Bfilter%5D%5B0%5D=nhsb:2972372

 Reu-2972368-Baldr-    8-7-2014.

Reu-2972369-Bragi-    8-7-2014.

Reu-2972370-Brimir-  8-7-2014.

Teef-2972371-Runa-    8-7-2014.

Teef-2972372-Fylgja -  8-7-2014.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten